Není to tak dávno, co mladoboleslavská automobilka představila svou největší novinku za rok 2017. Velmi snadno zapamatovatelné jméno KODIAQ získalo přízeň zájemců, což dopomohlo ke vzniku vozu KAROQ, který se i tak označuje za vlastně zkráceného bratra modelu KODIAQ.
Šlápněte na to
Sportovnější verze z hlediska konstrukce a jízdní dynamiky. Vozidlo může být vybaveno 7-stupňovou DSG převodovkou, která má režim S (Sport), který dostane z Vašeho vozu maximum. Nabízí adaptivní podvozek (DCC), který stisknutím jediného tlačítka z pohodlného vozu udělá šampióna sportovních drah. Vozidlo je vybaveno pohonem 4×4.
Vyrazte do přírody
Pohon 4×4, skvělé motory a robustní vzhled Vás ohromí. Terénní režim používá tlačítko Off-Road, které přepíná všechny asistenční systémy na zvláštní nastavení pro jízdu v terénu. Volitelný adaptivní podvozek (DCC).
Je vidět, že se ŠKODA posouvá s dobou a celkový design auta KAROQ působí velice dobře. Luxusní a drsný dojem podporují ostře řezané čelní světlomety s mlhovými světly, které jsou umístěny na úrovni masky chladiče. A jak se vlastně přišlo na název KAROQ? Složil se ze dvou slov, které pocházejí z řeči na ostrově Kodiak u Aljašky. Prvním slovem je KAA’RAQ, což znamená auto, a druhým je RUQ, tedy šíp. Jak už název ostrova napovídá, KODIAQ a KAROQ mají tedy i společný původ svého názvu.
I když má citelně menší délku než zmiňovaný KODIAQ, nezapříčiní to nedostatek místa. Díky absenci třetí řady sedadel jako u KODIAQu, zbývá více prostoru pro cestující v druhé řadě. ŠKODA si je vědoma, že objem zavazadelníku je stále důležitým údajem pro řadu zákazníků. Proto ať už se jedná o model OCTAVIA, nebo například KODIAQ, vždy získáte nadstandardní objem v prostoru zavazadel. A KAROQ není výjimkou, disponuje totiž objemem 521 litrů, resp. 1810 litrů při sklopených zadních sedadlech. Stejně jako většina SUV, tedy sportovně užitkových vozidel, má i KAROQ pohon 4×4. Je schopný utáhnout až dvoutunový závěs. Dobrým tahem je i možnost výběru mezi manuálem a automatem. Díky tomu si nakonfigurujete auto dle svého přání.
Úplně poprvé ŠKODA nainstalovala digitální přístrojovou desku. Ta zjednodušuje řidiči jízdu hned v několika ohledech. Přidává asistenční služby vozu, jako je například tempomat nebo hlídání jízdního pruhu. Díky tomu jsou dlouhé cesty po dálnicích mnohem bezpečnější a pohodlnější. Auto řidiči ulehčí i při rozjedu do kopce nebo při parkování díky senzorům. Také hlídá neblaze proslulý mrtvý úhel ve zpětných zrcátkách. Pomocí multifunkční kamery KAROQ vyhledává dopravní značení a srovnává to s daty z navigace. Dále také kontroluje neopatrné chodce. V této situaci je schopen i nouzově zabrzdit.